دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی + راهنمای گام به گام
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی مشخص شده است. همانطور که می‌دانید برای ثبت نام کنکور سراسری، یکی از اطلاعات مورد نیاز کد مدرسه است. دریافت کد مدرسه مدت‌هاست که دیگر از طریق سایت همگام انجام نشده و روش‌های دیگری برای آن نیاز است. یکی از راه‌های دریافت این کد مراجعه به کارنامه و برداشتن کد مدرسه یا آموزشگاه از قسمت بالای کارنامه است؛ اما اگر به کارنامه خود دسترسی ندارید راه دیگر استفاده از استفاده از سامانه dipcode.medu.ir می‌باشد.

از آنجایی که برای دریافت کد از سامانه dipcode.medu.ir نیاز است با مراحل و جزئیات آن آشنایی داشته باشید. ما قصد داریم در ادامه این مطلب شرایط و ضوابط و مراحل آن را بررسی کنیم. همچنین این موضوع که چه افرادی مشمول دریافت این کد هستند نیز به شما گفته خواهد شد زیرا این سوال برای برخی وجود دارد و پرسیده می‌شود.

توجه داشته باشید که ارائه این کد الزامی بوده و یکی از ضروریات کنکور سراسری به شمار می‌رود. این کد در مرحله پیش ثبت‌نام از شما خواسته شده و اگر آن را ارائه ندهید، موفق به ثبت نام در کنکور نخواهید شد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، قرار است در این مقاله از ایران تحصیل به طور کامل به آن پرداخته و شما را با نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی آشنا کنیم. چنانچه در این باره سوالی دارید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذراید.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۲

کد مدرسه برای دریافت کد سوابق تحصیلی مورد نیاز است. پس از وارد شدن به سامانه دیپ کد جهت دسترسی به کد سوابق تحصیلی خود نیاز است اطلاعات خواسته شده آن که شامل تاریخ تولد، کد مقطع، کد منطقه و کد دانش‌آموزی می‌شود را در اختیار این سامانه قرار دهید. کد منطقه در سایت سنجش و کد مدرسه در بالای کارنامه‌های دریافتی شما درج خواهد شد.

از آنجایی که بسیاری از مشمولان اعمال سوابق تحصیلی با خود می‌گویند که ” کد مدرسه چیست و از کجا پیدا کنم” برای پاسخ به این سوال باید بگوییم این کد در قسمت بالای کارنامه دانش آموزی ثبت می‌شود. اما اگر به کارنامه خود دسترسی ندارید نگران نباشید، چراکه در ادامه روش‌های دیگری را نیز که برای دسترسی به این کد تعیین شده بررسی خواهیم کرد.

دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی از طریق سایت my.medu.ir

 همانطور که در موارد قبلی اشاره کرده بودیم، دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی از طریق سایت my.medu.ir نیز امکان‌پذیر است.

به صورت کلی مراحل شامل موارد زیر می‌شود:

  • در ابتدا نیاز است به سایت my.medu.ir مراجعه کنید.
  • اگر فارغ التحصیل شده‌اید گزینه والدین و سایر را بزنید و اگر در حال تحصیل پایه دوازدهم هستید بر روی گزینه دانش‌آموز کلیک کنید.
  • شماره همراه و کد امنیتی را در این مرحله وارد کنید تا رمز یکبار مصرف برای شما ارسال شود.
  • کد فعالسازی که برای شما پیامک شده را وارد کرده و وارد پرتال شخصی خود شوید و بر روی گزینه سوابق تحصیلی کلیک کنید.
  • در پایان می‌توانید اطلاعات شخصی را در صفحه خود مشاهده کنید که یکی از آن موارد کد مدرسه است.

کد مدرسه در چه مواردی نیاز است؟

???? در حال حاضر اصلی‌ترین کاربرد این کد برای دریافت کد سوابق تحصیلی می‌باشد. اما همانطور که می‌دانید سوابق تحصیلی برای تمامی داوطلبان بررسی نخواهد شد. با توجه به این موضوع می‌توان گروه‌های زیر را افراد تعیین شده برای دریافت کد مدرسه دانست که شامل موارد زیر می‌شوند:

✔ دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان پایه دوازدهم نظام جدید ( 6-3-3) که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 موفق به دریافت مدرک دیپلم خود شده‌اند. تاثیر سوابق تحصیلی برای این افراد به میزان 30 درصد و مثبت است.

✔ کلیه فارغ‌التحصیلان نظام ترمی واحدی – سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را در هریک از رشته‌های گروه نظری (ریاضی، انسانی و تجربی) از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم می‌شوند که تاثیر آن در کنکور 25 درصد و مثبت است.

✔ فارغ‌التحصیلان مقطع پیش دانشگاهی که از سال 91 به بعد مدرک خود را گرفته‌اند. این افراد نیز مشمول اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به میزان 30 درصد و به صورت مثبت هستند.

 منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%da%a9%d8%af-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%a8%d9%82-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c/





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: